Registrera reklamation:
Vid butiksköp behöver du medta din vara tillsammans med kvitto på ditt köp till valfri Granngården-butik. Du får då hjälp av personalen med att registrera en reklamation på plats, detta går även att göra med ett e-handelsköp, medta då din orderbekräftelse.
Om din vara är köpt via vår e-handel kan du även skicka in din reklamationsförfrågan. Vi kommer då återkoppla till dig så fort det sker uppdateringar kring ditt ärende.
Skicka in din reklamationsförfrågan genom att klicka nedan.
Ärendehantering:
Vi har idag en hanteringstid på 5-14 arbetsdagar. Du kan läsa mer om detta i våra köpevillkor.
I första hand försöker vi reparera din skadade vara. Om detta inte är möjligt ersätter vi den med en ny, det kommer då skickas ut information till dig huruvida vi önskar ta tillbaka den skadade varan eller inte. Skulle den aktuella varan inte finnas tillgänglig kommer du bli återbetalad beloppet för varan.
Slutbesked:
Returnera skadad vara:
Om din skadade vara behöver returneras kan detta göras hos valfri Granngården-butik. Skulle det inte finnas möjlighet att lämna in varan i fysisk butik skickar vi hem en fraktsedel till dig så du kan lämna den hos valfritt serviceombud.
Det är inte alltid den skadade varan behöver skickas tillbaka, du kan då kassera den efter beslutet skickats ut.
Återbetalning:
Om din vara inte finns tillgänglig att skickas ut kommer du bli återbetalad summan för din vara. Efter att ditt ärende blivit färdighanterat tar det 2-4 bankdagar innan återbetalning sker. Beloppet kommer återbetalas med den betalningsmetod som angavs när köpet blev gjort.